Projekty
ČNFB – Česko-německý fond budoucnosti
Česko-německý fond budoucnosti poskytuje finanční podporu organizacím i jednotlivcům pro realizaci projektů, které posilují a oživují česko-německé sousedství. V rámci výzvy Začínáme jsme požádali o podporu pro žákovskou výměnu s partnerskou školou BBS Idar-Oberstein a realizujeme společný projekt.
Zahraniční spolupráce s partnerskou školou BBS Idar-Oberstein
Tématem projektu je digitální marketing. Díky sdílení zkušeností a workshopům získávají zapojení žáci odborné dovednosti v oblastech ekonomika, marketing i digitální dovednosti. Cílem je práce s programem Canva, tvorba webových stránek, tvorba propagačních materiálů, logo, slogan a vizualizace firmy. Projekt má dvě části:
Projektové setkání v Idaru-Oberstein – 15/06/2025 – 19/06/2025
Skupina 18 žáků OA Příbram se zúčastnila výměnného pobytu na partnerské škole BBS Harald Fissler Schule v Idaru-Oberstein. Program byl zaměřen na digitální marketing a rozvoj jazykových a prezentačních dovedností. Po úvodních seznamovacích aktivitách a prezentacích o škole a regionu se žáci v mezinárodních týmech vydali na průzkum města. Hlavní odborný program proběhl formou marketingového hackatonu – žáci navrhli produkt, vytvořili 3D model v Tinkercadu, vytiskli prototyp a připravili marketingovou kampaň v Canvě. Dále absolvovali exkurzi do šperkařské firmy Giloy. Poté následovala prohlídka odborných učeben partnerské školy a prezentace výsledků hackatonu. Všichni účastníci obdrželi certifikát. Na podzim bude výměna pokračovat návštěvou německých studentů v Příbrami. Projekt byl spolufinancován grantem Města Příbram.
Projektové setkání v Příbrami – 06/10/2025 – 10/10/2025
Druhé setkání v rámci tohoto projektu proběhne v září. Studenti se budou věnovat rozvoji marketingových kampaní vytvořených během pobytu v Německu. Zaměří se na přesnější zacílení cílových skupin, využití placené reklamy na sociálních sítích a zlepšení grafického i obsahového zpracování. Týmy následně kampaně finalizují, připraví prezentace a vytvoří vizuální i video materiály. Na závěr studenti představí své projekty odborné porotě a navštíví vybranou firmu (PB Tisk, Bobcat nebo Kovohutě Příbram), kde se seznámí s využitím digitálního marketingu v praxi.
